همه به طور کلی نیاز به یک رژیم غذایی خوب برای بدن را می دانند. یک رژیم غذایی خوب باید حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و عملکرد مناسب بدن باشد، بنابراین، در کلینیک دندانپزشکی ما مهم است که با شما در مورد غذاهای سالم برای دندان صحبت کنیم. با این حال، مفیدترین مواد مغذی برای دندان های ما چیست و برای دریافت آنها چه غذاهایی بخوریم؟ دندان های ما به فلوراید، فسفر و کلسیم و ویتامین های A، B، C و D نیاز دارند.

غذای سالم برای دندان

چند غذای سالم برای دندان

کلسیم: دندان ها و لثه های ما را سالم نگه می دارد و کمتر در برابر پوسیدگی دندان آسیب پذیر می شود. ما آن را در شیر و مشتقات آن می یابیم.

فلوئور: ساختار دندان را تقویت می کند و از آن ها در برابر پوسیدگی محافظت می کند و مینای دندان را دوباره معدنی می کند. ما آن را در آب، چای، ساردین، جگر گاو و ماهی تازه پیدا می کنیم.

همخوانی داشتن: این ساختار استخوان ها را تشکیل می دهد و به تعادل اسید و باز ارگانیسم کمک می کند. ما آن را در شیر و مشتقات آن، تخم مرغ، ماهی، آجیل و حبوبات می یابیم.

ویتامین. آ: کمبود این ویتامین می تواند منجر به تغییر ساختار آنها شود و زمینه ابتلا به پوسیدگی و عفونت را افزایش دهد.این ویتامین را در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، کره، پنیر و شیر کامل و در بسیاری از میوه ها مانند زردآلو یا طالبی یافت می کنیم.

Vit.B2: به جلوگیری از ایجاد ترک در پوست، دهان یا لب ها کمک می کند. ما آن را در شیر، پنیر، جگر و سبزیجات سبز پیدا می کنیم.

Vit.B3: متحد خوب برای جلوگیری از هر مورد پریودنتیت. ما آن را در گوشت های بدون چربی، غلات و حبوبات می یابیم.

ویتامین. ج: از دندان های ما در برابر حملات باکتریایی محافظت می کند. در تمام مرکبات، مانند کیوی، پرتقال، لیمو، گریپ فروت … در سویا تازه، گوجه فرنگی، کاهو، سیب زمینی یا گل کلم وجود دارد.

ویتامین. د: به حفظ سطح مناسب کلسیم در خون کمک می کند. در ماهی های روغنی، مارگارین و تخم مرغ و همچنین محصولات لبنی وجود دارد.

کلینیک دندانپزشکی ولاسکوئز
آخرین مطالب از Clínica Dental Velázquez (همه چیز را ببینید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.